Tuesday, October 27, 2009

assalamualaikum.....
kayuhan gerek bendang buat pertama kalinya.....

tarikh : 4 oktober 2009
jam : 7.30 am
lokasi kayuhan : kangar - kg. Nesam - Bukit Ayer - Abi Tok Hashim - Kangar
geng2 : abg li , omaq, pakli, pascal

jam 7.30 mula kumpul di rumah pakli. mmg part ni yg paling aku xberapa nk suka. aku kena kayuh sorg2 dr rumah aku. biasa la mula2 kayuh. last aku kayuh gerek mungkin masa zaman sekolah dulu kot. sampai ja kat rumah pakli kaki aku dh mula sakit. macam mana xsakit, mula ja kayuh aku dh pecut x ingat dunia.



L R - omaq, abg li n pakli

depa smua posing dengan gerek baru. aku tukang amik gambaq jd xda la gambar aku dlm tu.idea nk kayuh gerek ni dh lama, tapi masing2 sibuk. gerek 3 biji kat atas tu baru beli lg tu. omaq degan nexusnya, abg lie n pakli dengan raleigh. aku ja rembat gerek adik aku kat kg bawa mai sini semata2 nk ikut depa kayuh. nk beli baru duit dlm tabung ayam aku xpenuh lagi. sebab tu la dlm ni gambar gerek aku xda. malu nk tunjuk.


ni la pakli..dia kata bg dia dok depan sbb gerek dia 7speed ja..


ni pulak abg omaq kita.siap pakai ray ban tu....



yang kat belakang tu abg li kita.......
laluan yg kami pilih pagi tu agak sederhana. ada laluan landai dan ada sikit mendaki. kira ok la bagi kami yg baru nk mula kayuh ni...

masa tgh kayuh tu, nampak sorg pakcik tgh dok cangkui kat tepi bendang, dia park gerek tua dia bawah pokok. aku sempat la jugak snap gambaq gerek tua dia.


ni gerek tua pakcik tu. cuaca pg tu mmg cantik.

sampai dekat lapang sasar batu pahat tu kami berenti rehat sat. gerek aku buat hal ( biasa la gerek lama)heheh
depa posing lagi..gambaq aku jugak yg xda.


nasib baik pakli kesian kat aku..dia tangkap juga sekeping.kira ada jugak la bukti aku ikut depa kayuh...


sampai jugak kami..fuhhhhhhhh


masa dalam perjalanan tu ada la jugak terserempak dengan beberapa group kecil yg tengah dok kayuh. laju depa....cuma sempat angkat tangan ja. harap nnt dapat kenal la group2 tu.
jarak kayuhan kami xtau sebab masing2 xtau nk guna' mata kucing' tu. manual dia kedai xbg pon masa pasang......
masa perjalanan balik xda gambar yg sempat aku tangkap. letih ooooooooo...kami singgah makan roti canai tepi jalan..aku ni makan sikit ja ( roti canai 3 bijik)

cukup dulu kot..nnt aku update lg...
minggu depan plan nk kayuh makan angin tepi laut pulak.

No comments:

Post a Comment